الأربعاء، 26 أغسطس 2020

قصيدة بعنوان((انا بعتذ ر))بقلم الكاتب الاديب الراقي /الشاعر المبدع/Mohamed Salem


 

.
{انا بعتذر }

ولانك انت اغلى عندي من القمر
ووصفتك انت وصف اجمل من البشر
جيت اعتذرك انى فارقتك
مش جاي الومك ولا الوم حتى القدر

وانا بعتذر

جاى يا حبيبي اقول لك انت كلمتين
يلي غرامك يتولد منه الحنين
وكان كلامك اسمعه لو كان حزين
يحس به كل البشر لو كان حجر

وانا بعتذر

كنت في يوم انت حبيبي وكل شيء
كنت شمسى كنت قمرى كمان مضيء
وكان غرامك يتوصف طفل برئ
في عز حر يكون غرامك كالمطر

وانا بعتذر

انا بعتذر انى ماصونت فى يوم هواك
انا من البشر وانت طاهر كالملاك
لما هجرتك ما قدرتش اعرف يوم دواك وسبتك انت وكنت قاسى مع السهر

وانا بعتذر

انا بعتذر اني مشيت وسط الطريق
وسبتك انت وبعترف انك بريء
نزلت بيك بحر الغرام سبتك غريق
وسبتك انت وحجتى رحله سفر

وانا بعتذر

كلمات
د.محمد السيد سالم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق