الأحد، 20 أكتوبر 2019

قصيدة بعنوان/(هو صحيح )/بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع/دعاء الكروان

هو صحيح!!!!
صحيح.. الهوى غلاب؟؟
ما اعرفش انا""
والهجر قالوا
مرار وعذاب
واليوم اليوم
اليوم بسنة
جاني الهوى
من غير مواعيد
وكل مادا حلاوته تزيد
ما احسبش يوم
ح ياخدني بعيد
يمني قلبي بالأفراح
وارجع وقلبي
كله جراح. جراح
ازاي يا ترى،،،
اهو ده اللي جرى
وانا.. وانا.. وانا وانا
وانا ما اعرفش
ما اعرفش انا
نظرة؛؛؛؛
وكنت احسبها سلام
وتمر قوام
اتاري فيها
وعود..
وعهود..
وصدود...
وآلام......
وعود لا تصدق
ولا تنصان
عهود مع اللي
ما لوهش امان
وصبر على
ذله وحرمان
وبدال ما اقول
حرمت خلاص
اقول ياربي
زدني كمان
ازاي يا ترى!!؟؟
اهو ده اللي جرى
وانا.. وانا.. وانا وانا
وانا ما اعرفش
ما اعرفش انا
يا قلبي آاااه
م الحب وراه
اشجان والم
واندم واتوب
وعلى المكتوب
ما يفدش ندم
ياريت انا اقدر اختار
ولا كنت اعيش
بين جنة ونار
نهاري ليل
وليلي نهار
اهل الهوى وصفوالي
وصفولي دواه
لقيت دواه
زود في اساه
ازاي يا ترى...؟
اهو ده اللي جرى
وانا.. وانا.. واناوانا
وانا ما اعرفش
ما اعرفش انا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق