الاثنين، 6 يوليو 2020

قصيده بعنوان (كنت فاكر) بقلم الكاتب الاديب الراقي /الشاعر المبدع/ خيرى حسنى

قصيده بعنوان
(كنت فاكر.)
إن إنت غير
كل النساء.
جميل لك طبع
هادى وبمشاعر
تحتوينى.
لكن طلعت
أكثرهم بالغباء.
لا فيك قلب
يحس بي
وبشقاي ولا حتى
بتعبى والعناء.
إنت بالكتير
فضه فالصو
صينى بتلمع
مش دهب كل
ما يقدم يذداد
نقاء.
كنت فاكر
إنك حبيبى
والوحيد بين
إل خلقهم ربنا
وأفضلهم لما
شاء.
كتبت فيك كل
الكلام الحلو
فى قصايدى.
نابعه من جواي
وأحاسيس ومشاعر
خلتنى شاعر
وبجداره بألفين
وباء.
أتاري كل الحكايه
كانت زيف ووهم
وصدمه حذفتك
من وجودى ورميتك
إلى حيث
العراء.
كنت بأصبر.
لما تحرد وصوتك
يعلي علي.
وأقول شويه
وهو هايهدي
ويرجع لطبيعته
وبصفاء
زرعت فى أرضك
الكره إل فيك
كان طرحه غدر
وغرور وكبرياء.
كنت فاكر.
لما قلبى يدق
لك هلاقي
حضنك حضن
شوك جرح
شعورى ووجد
كان مليان محبه
وإعتناء.
إحترت وزاد
في الفكر
والتفكير معقول
الطبع إل فيك
فى كل النساء.
سألت ناس إنجرحو
قبلي قالو لي
لا وإزاي أصابعك
تبقى واحده
وهناء مثل.
سناء.
6/7/2020
ترنيمات وخواطر.......بقلم......)
خيرى حسنى...........................)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق