الأحد، 7 مايو 2017

قصيدة بعنوان// اكتب سطورك يا قلم //بقلم الكاتب الاديب الراقي/ الشاعر / احمدابراهيم

احمد ابراهيم
الشاعر / احمدابراهيم
************
يكتب / اكتب سطورك يا قلم
***************
اكتب وقول فوق السطور
متخفشي شئ
اكتب سطورك يا قلم
ده الليل غريق
والبدر دامع والبرد ساكن ع الورق
والحبر طافح بالوجع
اه يا ألم ساكن ملامح
عمر أصبح في الحياه أصبح شهيد
عايش وانا فوق السنين عايش وحيد
اكتب سطورك يا قلم اكتب وزيد
ده العيد ومات
والحلم مات
والشمع قاد ع القبور
والفجر هاجر الحنين متفرقين
ملعون أبو أم السنين الدبلانين
فوق الطريق والأرض بوووووووووووووووووووووووووووووووووووور
أكتب وقول يا قلم بين السطور
متخفشي شئ ده الليل وكاسي القبور
والنور غيوم فوق السحاب
والعهر سور والظلم نور
والكفر شرع الطيبين الطاهرين
قوم لوط ههههههههه
ايوة هما الطيبين
أصبح ميزان العدل واقع و الحال غريب والكدب ساكن كل شئ
والليل غريق والله غريق
اكتب وقول يا قلم
وابكي بألم اكتب وقول
****************
بقلم الشاعر / احمدابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق