الخميس، 27 سبتمبر 2018

قصيدة بعنوان/(( زعلانه من حبيبي))/بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع/عبير جلال

عبير جلال،،،،،**
زعلانه من حبيبي،،،،***
زعلانه منك،،،،،***
هتقول بحبك،،،***
هتقول باعشقك،،،***
هتقول دايما اجيب في سرتك،،،***
هتقول إني في قلبك ،،،***
هتقول شاغله فكرك ،،*****
هتقول كل لحظه بمر طيفك قدامي،،،،***
هتقول كلام كتير يلمس قلبي الملهوف،،،***
تسكت غضبي منك من تجاهلك وإهمالك،،***
كل مرة حجه شكل وكلام شكل،،،***
وانا عشان بحبك اسمع واسكت واصدق،،،**
كل كلمه كل حرف وقلبي يتلهف،،،***
لكن كل مرة ترجع تهمل تتجاهل،،**
قلب عشقك وبيحبك،،،***
روح بتتمنى رضاك ،،***
اعمل ايه في روحي مش قادرة عليها،،،***
ياعيني دايبه في هواك. ،،،،***
تعرف اسمع كتير عنك بيتحكى عنك،،،***
دي يتحبك ودي بتعشقك ودي روحها في هواك،،،**
نار الغيرة تقيد في قلبي،،،***
تكوي ضلوعي تحرق روحي ،،،**
اه ياعمري ،،،****
اسمع كتير عن اللي بيحبك،،،**
اسكت واسمع واسال،،**
ياتري حبك كاوي قلبه. ،***
في غرامك زي قلبي،،،**
ياتري بيحبك قدي انا ،،**
ياتري بتوحشه قدي انا. ،،**
ياتري لماتهمله وتجافيه زي انا ،،**
يتالم ويتقهر قلبه زي قهرتي منك ،،،**
اه من حبك مغلبني محيرني،،***
قهرني ومسهرني ودمعتي نازله تجري،،**
بسببب وجعي منك ،،**
ليالي طويله افكر فيك،،،**
انده عليك اناجيك في احلامي،،،**
دموع عيني تتوسل ليك،،،***
ارجع لي ياروحي لعيون بتحبك ،،،،**
تعيش معاك في الهنا ،،،،**
حبك ياعمري ،،***
حب لايتحكي ولايتوصف،،،**
حبك حب بيتحس بكل دقة قلب،،،**
بكل زفرة من روحي بتدوب في هواك،،،**
تعرف ياعمري انا ،،**
برغم زعلي منك،،،**
إلا إن حبك بيجري في دمي مجرى الحياة،،،***
بقلم عبير جلال،،،***27-9

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق