الأحد، 11 ديسمبر 2016

قصيدة بعنوان/? المهم حبك عايش في قلبي حبيبتي مجنونه؟ /بقلم الشاعر الاديب الراقي/جابر عبد القادر

جابر عبد القادر‏ في ‏‏‏‏البيطاش‏‏‏.
? المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟
?حبيبتي مجنونه؟
? اية يا حبيبتي انا من بدري
اداور عليكي طول الوقت الف
عليكي تعالي يله بينا انتي سيبتيني
لي ومشيتي تعالي في حد زعلك من
الاصدقاء طب حصل ايه مش عيب
تسيبيني وتقومي من الحفله الكل قال
لي مله حبيبتك مش عارف ارد عليهم
كان عندك حاجه كنتي تعبانه من حاجه --
انا اسفه جدا بس كنت اعمل ايه اكلمك
في ايه بعض اصدقائك لا ارتاح معاهم
علشان كلامهم كدب اوي واصوتهم عاليه
وانا كان عندي صداع انا اسفه متزعلش
مني اروح اتاسف ليهم بس كنت تعبانه
اوي من الصداع وهم يتكلمواواصوتهم
عاليه اوي قلت اتمشي بره شويه انت
زعلت مني يا حبيبي انت عارف وقلت ليك
انا لا احب الزحمه ولازم اكون انا وانت
معا فقط بحبك اوي ولا تزعل مني ارجوك
يا عمري وحياتي انت كل شيئ في قلبي
اوعه تزعل مني ياحبيبي --
انا يا حبيبتي لا اقدر ازعل منك بس كنتي
قولي لي وانا كنت اروح معاكي وانتي عاوزه
تتاسفي ليهم ليه يعني تعالي يا حبيب عمري
وحياتي نكمل الحفله انا وانتي علي اجمل مكان
في العالم المهم الصداع عامل ايه دلوقتي احسن
الف سلامه انا اسف مكنتش اعرف معلش يا حبيبتي --
الحمد الله يا حبيبي مدام انا وانت فقط ابقها
كويسه بس نروح فين تعاله نكمل حفلتنا
في بيتنا الجميل علشان لا احد ياتي لينا
عارف احسن مكان يحتفل فيها الاحباب
فين بجد في بيتها علشان هو المكان
المناسب علشان يكونوا معا في كل
لحظة وكل دقيقة ولا احد ينظر علشان
لا نبعد عن بعض حبيبي انا مش اسيبك
لحظة ولا تبعد عن عيني في البيت والشغل
واية مشوار ياتي ليك لا اسيبك خالص
علشان روحي وعمري وحياتي وقلبي
معاك حبيبي بحبك وانت ايه بتحبني اتكلم
قولي بس انا مش ازعل منك قول بقه--
طيب انا اقولك بدون زعل ماشي انا
يا حبيبتي بدون زعل لا احبك --
اية لا تحبني طب تزوجتني ليه--
اصبري يا مجنونه انا بقولك لا احبك
بس انتي روحي وحياتي لا اقدر ابعد
عنك انتي في دمي وروحي انتي قلبي الذي
ينبض ويقول كل دقة في قلبي تقولك
بحبك بحبك بحبك ؟
?جابر عبد القادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق