الأربعاء، 21 ديسمبر 2016

قصيدة بعنوان/عايم على الامواج/بقلم /الشاعر المصري / احمد ابراهيم

الشاعر المصري / احمد ابراهيم
**************************
يكتب / عايم على الامواج
**********************
الشاعر المصري / احمد ابراهيم
**************************
يكتب / عايم على الامواج
**********************
عايم على الامواج والموجه وخداني
بصرخ وانا التعبان والجرح مدّاري
جواية الف سؤال بصرخ واقول تاني
يا بحر ليه بتخون بصرخ واه ياني
على حلمي اللى اتسرق والموج هنا عالي
مكسور شراع الامل بدفع ثمن غالي
يا بحر فيك العجب وازاي يكون حالي
بصرخ واقول مخنوق وبيحكّي موالي
فين حقي المسلوب يا حيتان ووكلاني
جسدي انا المصلوب فوق الشراع بادي
ينزف بدم جريح بين الشراع مالي
فيا الآلم ده بحور والقلب بيعاني
يا شراع مريض بالسوس مايل ولا داري
متعبّي بالآحزان قلبي الجريح تاني
بيقول يا بحر غريق مين اللى وداني
تّضربني الآمواج واصرخ انا تاني
صوتى انا المنبوح صوت النفاق عالي
ميّت على الآمواج عايش ولا داري
سكران وخدني الموج صوتي انا المشنوق
طب امتى بس هفوق واحلم واعيش تاني
يا بحر ليك العجب قلبي الجريح م التعب
تعباااااااااااااااااااااااااااان واقول ازاي
اصبحت انا الجاني
وانا لسه بدفع ثمن بس الثمن غالي
والله الثمن غاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالي
************************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم
بصرخ وانا التعبان والجرح مدّاري
جواية الف سؤال بصرخ واقول تاني
يا بحر ليه بتخون بصرخ واه ياني
على حلمي اللى اتسرق والموج هنا عالي
مكسور شراع الامل بدفع ثمن غالي
يا بحر فيك العجب وازاي يكون حالي
بصرخ واقول مخنوق وبيحكّي موالي
فين حقي المسلوب يا حيتان ووكلاني
جسدي انا المصلوب فوق الشراع بادي
ينزف بدم جريح بين الشراع مالي
فيا الآلم ده بحور والقلب بيعاني
يا شراع مريض بالسوس مايل ولا داري
متعبّي بالآحزان قلبي الجريح تاني
بيقول يا بحر غريق مين اللى وداني
تّضربني الآمواج واصرخ انا تاني
صوتى انا المنبوح صوت النفاق عالي
ميّت على الآمواج عايش ولا داري
سكران وخدني الموج صوتي انا المشنوق
طب امتى بس هفوق واحلم واعيش تاني
يا بحر ليك العجب قلبي الجريح م التعب
تعباااااااااااااااااااااااااااان واقول ازاي
اصبحت انا الجاني
وانا لسه بدفع ثمن بس الثمن غالي
والله الثمن غاااااااااااااااااااااااااااااااااااااالي
************************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق