الخميس، 22 ديسمبر 2016

قصيدة بعنوان/ احلم بيكي وانتي في روحي/بقلم الشاعر الاديب الراقي/جابر عبدالقادر

?المهم حبك عايش في قلبي ؟
?جابرعبدالقادر؟
? احلم بيكي وانتي في روحي ؟
?حبيبتي اكتبلك عن حبي ليكي
علشان لا اعرف غير حبك الذي ملك
روحي وقلبي تعرفي انا لا انام بخاف
انام علشان بحبك وانتي جوة عيوني
اخاف اغمض شويه اخاف لا اشوفك
علشان صورتك امام عيني علي طول
انتي لي الحياه انتي لي لعمر انتي لي
الحب الذي كنت احلم بي علشان اتوجد
الحب معاكي عرفت الحب وانا معاكي كنت
احلم بيكي قبل ان اشوفك كنت انام واصحه
علي جمالك واحلم بيكي قلت في يوم اشوفك
واكلمك واحكيلك واقولك كل شيئ عني وعنك
علشان كنت بحلم بيكي علي طول وكنت
اخاف اصحه علشان الحلم معاكي كان جميل
كنت تلعبي وتجري معايه وفي اخر الحلم كنت
اضمك في صدري واقولك ايه الجمال والرشاقه
احكي عن اية ولا اية جسمك وجمالك ولا عيونك
ولا ايه وايه احكي عن روحك وشعرك ولا جمال
خدودك انا لا اوصف ليكي جمالك كله عندي زايل
اهم شيء روحك الجميله التي تظهر علي جمال
جسمك وجمال وجهك الجميل انتي ايه قمر نزل الي
روحي انتي الشمس التي نورتي حياتي بس حين
اصحه من النوم ينتهي الحب انا حاليا اخاف انام
علشان لو نمت اخاف تبعدي عني وتاخدي روحي معاكي؟
حبيبي حياتي عمري انت ليه الدنيا كله علشان
كنت معايه الحلم والحقيقه كنت اصحه وانام علي
سرتك مع اهلي علشان كان اسمك وجمالك
واحساسك ورجولتك كانو يحكي معايه وصورتك
في خيالي انا فعلا بحبك وجمالي ده ليس لا احد
غيركانت ليه الحياه انت ليه الحب الرجل الذي
اعتمد عليه في وقت اكون متحاجه اي شيئ
ولا اعتمد علي واحد اهم شيئ جمالي انا
لا اقدر ابعد عنك وكل شيئ املكه علشانك
انت انا معاك لا احتاج لا اي شيئ غير حبك
وقلبك بحبك يا اول حب واخر حب في الكون حبيبي ؟
?جابر عبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق