الأربعاء، 28 ديسمبر 2016

قصيدة بعنوان/?فينك يا عمري؟/بقلم الشاعر الاديب الراقي/?جابرعبدالقادر؟?عمري هوعمرك؟

?عمري هوعمرك؟
?جابرعبدالقادر؟
?فينك يا عمري؟
?انت فين يا حبيبي
انا عمله ليك مفاجاه
اليوم عيد الميلادياتي
العام القادم وانت في
حضني و في قلبي
زي كل سنه بس انت
اتاخرت عليه و الجو
بارد والسنه دي كانت
وحشه فيها طرب وموت
وخراب انت فين ياقلبي
انا قلق عليك يارب جيب
حبيب قلبي ليه انا بحبو اوي
ومليش حد غيره وهو املي
وحياتي تعاله بقه انا وحدي
وخايفه والنور انقطع والجو
بارد حبيبي سمعني انا
رفعت التليفون علشان
لااحد ياتي احد هنا علشان
نكون انا وانت فقط انت فين
انا موت من الخوف واناخايفه
اوي مين بره ايه النور وصل
والباب بيخبط مين حبيبي
تعاله في قلبي وحضني
كنت خايفه وانا لوحدي ---
مبن قال انتي وحدك انا
كنت هنا من بدري وانا
اغلقت النور وشيفك
وانتي خايفه ا موت
وتكلمي نفسك واقول
اخبط علي الباب في
الوقت الذي كنتي في
حضني في العام الماضي
اتا اشكرك يا حبيبتي علي
الجمال ده عارفك انتي
عملي كده ياحياتي --
بس انت تعمل كده فيه
يا حبيبي انا كنت اموت
من الخوف بس انت
حبيبي يله بق تعاله جنبي
ونتكلم علي حبنا ونعيش
اجمل لحظات العمر معا يا حياتي
وعمري طفي الانوار وتعاله جنبي؟
?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق