الأحد، 11 ديسمبر 2016

قصيدة بعنوان/انا بغير لما بطلب اقل حقوقي تغضبي /بقلم الشاعر الاديب الراقي/محمدلطفي_ابوالفتوح #ابوبودي

انا بغير.....................2016/11/26
لما بطلب اقل حقوقي
تغضبي وتهيجي وتثوري
ياللي بترمي همومك فوقي
ليه علي غيري بطيري
ارجوكي يا حبيبتي فوقي
انا بغير............
زي ما انتي كمان بتغيري

لما بطلب اقل حقوقي
ازاي اسمعها بوداني
وهو بيسال عنك
لا تقتلي فيه شوقي
الغيره رغم معداني
بحس العالم بياكل منك
راحت فين غيرتي
وازي هيصبر دمي
فار غصبني عني
وخوفي عليكي جنني
لا تقصقصي ريشك طيرتي
لا تزيدي حبيبتي فغمي
ولا تملي بالدمع عيني
انا شايلك جوي النني
انا بغير...........
قولت بلاش كدا
ايه يا حبيبتي يزعلك
انا مقبلهاش عليكي
ولا اقبل الشكل دا
كلمه لغيري تغيرك
علشان كدا بناديكي
انا بغير...............
لسانك ياخاطب حد
والحد دا موش حد
ازاي ابلعها بقلبي
وازاي غيرتي اخبي
نار بتأكلني بجد
وفي القلب النار تمتد
مااقدرش اسيطر ياحبي
عارف الغيره بتلعبي
انا بغير.............
رغم الثقه موجوده
بينا بلا حدود
صفه حلوه ومحموده
بس موش هتموت
الغيره موش هتموت
انا بغير...........
جوي عيوني بشيلك
احميكي من نسمه هواء
ازاي ارضي بيميلك
وبسمه لغيري وانا سواى
انا بغير .............
انا بغير عليكي
من ضوء الشمس ينور
للعالم وشك كالقمر
عمال احاوط فيكي
موش عاوز لمسه همسه
ولا كلمه احسها سمر
ارجوكي يا حبيبتي ارحمي
قدري انا اديه
بغير....بغير.بغير...بغير...
ياريت من نفسك تفهمي
وقلبي لا تزليه
يا اجمل طير ياطير
حره طليقه علي كفوفي
محبوسه حبيبتي في سجن خوفي
موش اكتر من حبي ليكي
من غيرتي بان كسوفي
بس موش قادر اركنها علي رفوفي
عاوز احس اني حاميكي
انا بغير ...بغير................
#محمدلطفي_ابوالفتوح
#ابوبودي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق