السبت، 18 مارس 2017

قصيدة بعنوان//مستحيل//بقلم الكاتب الاديب الراقي//الشاعر علي فياض البلصفوري‏

الشاعر علي فياض البلصفوري‏ و‏الشاعر السيد أنور إبراهيم‏‏.
-------------------مستحيل-----------------------
مستحيل أقدر أصدق أنك تبيع حبى وتعلن الرحيل
أنت ذاتى وكتير قدمت لك الف دليل ودليل مستحيل
أنت روحى أنت ساكن جوا نبضى ليه تكون فى حبك بخيل
بضمك فى أحلامى وبعشق طيفك الحانى وأنت تحب قلبى لك زليل
مستحيل أقدر أصدق أنك تبيع حبى وتعلن الرحيل
صرخه أهات جوايا بتقول كفايه حرام عليك يا أبن النيل مستحيل
أنت عارف أن قلبى صعب عليه يتحمل بعدك ليه تسيبنى فى نار وويل
تقول خلاص مليت من حبك كنت حلمك كنت همسك كنت كلمه بين شفايفك وأنت عليل
مستحيل أقدر أصدق أنك تبيع حبى وتعلن الرحيل
ليه القسوه دى منك أنا ياما ضحيت فى حبك وأنت عنيد وخصامك بيزيد
أنت تكون نارى ربنا يسامحك يكفينى أنك تكون سعيد يا أملى الوحيد
أنا عمرى ما أنساك لونسى كل حبيب الحبيب مشتاقلك يا نبضى البعيد
مستحيل أقدر أصدق أنك تبيع حبى وتعلن الرحيل
الشاعر/ على فياض البلصفورى
قطرات الندى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق