الأربعاء، 25 يناير 2017

قصيدة بعنوان/الحب من اول نظره./بقلم الشاعر الاديب الراقي/جابر عبد القادر

جابر عبد القادر
.عمري هو عمرك
.جابرعبدالقادر..
الحب من اول نظره..
فينك يا عمري روحت وسيبني
لمين وانت عارف مفيش غيرك
رغم لم تأتي لي وتقولي كلمه
اكمل بيها الحياه كل يوم اجي هنا
ونفس الميعاد وهو المكان الذي
حبك قلبي وروحي ونفس المشروب
ولكن اجي هنا لليوم التالت
ولم تأتي وأخذت معاك قلبي
وسيبتني افكر فيك و أخذت
حياتي معاك تعالى وطمني
واقول لنفسي ليس حلم ولا خيال
طمن قلبي وعيني عليك طب
كنت سيب لي ذكره ولكن أنا
أخذتها منك ولم تعرف أخذت
منك روحك وجمالك ونظره عيونك
التي حيرتني وكنت أسمع دقات قلبك
وهي تقولي مع كل دقه بحبك سمعتها
وأنا هنا وكانت ترسلها لي عيونك
علشان كانت كتاب مفتوح لي علشان
مكنش في غيرك في قلبي ومن اول نظره
خطفت روحي وحياتي تعالي بقه علشان
كل يوم افكر فيك وأحلم بيك وانت جنبي
في كل وقت وأنا نايمه أحلم بيك واكلمك
وحين أصح لم تكون معي أبكي وقلبي ينزف
من بعدك عني كلمني علشان أحس بأني عيشها
وحبك هو روحي كلمني علشان قلبي يرجع له دم الحياه ولو بعيد ولا تعرف تأتي أكتب لي
وأنا اجيلك لو أعوم او اطير علشان اجيلك
بحبك وانت وحشني أوي وعلشان بحبك
ياحبيبي تعالى بسرعه/(جابرعبدالقادر)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق