الجمعة، 13 يناير 2017

قصيدة بعنوان/( العدل مااااااااااااااااا ت )بقلم الكاتب الشاعر الاديب الراقي الشاعر المصري / احمد ابراهيم


الشاعر المصري / احمد ابراهيم
**************************
يكتب / ( العدل مااااااااااااااااا ت )
****************************
العدل مااااااااااااات والظلم ساااااااااااد

والحزن بات بين الدموع السهرانين

طب يرضي مين قسوة خداع متزوّقين

كلمة خداع بين الدروب مفرودّين

ملعون ابو ام الضمير لما مااااااااات

العدل مااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات

صابر وفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااق

صبري اللى باكي من سكااااااااااااات

ملعونه يا كلمة اهااااااااااااااااااااااااااات

تصرخ فى قلبي ودمعتي

بلّت رموشي وخطوتي

ملعونه يا كلمة ضمير

ده الفرح غاب عن سكّتي

بصرخ انا ببكي انا تعباااااااااااان انا

عايش وانا حبة رفااااااااااااااااااااااااااااااااات

ملعونه يا كل الحاجات

ملعونه يا دنية مصالح فيها ماااااااااااااااات

العدل ماااااااااااااااااااااات

فيها زااااااااااااااد الحمل زاااااااااااااااد

بصرخ بصوت والكون برااااااااااح

مسجون انا وسط الدموع الغرقانين

مليان انين وعيوني بيته مدمّعين

طول السنين عايش وحبل المشنقه

ملفووووووووف على جزع الشروق

اللى انتهي والليل يطووووووووووول

ومعاية حبل المشنقه

والخوف وساكن فى القبور

ملعووووووووووووووووووووووون

يا ليل بردك شديد والحلم كان

حبة فتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااات

والعدل مااااااااااااااااااااااااااااااااااااات

ملعونه يا لحظة نفااااااااااااااااااااق متزوّقه

ملعون يا حبل المشنقه

ملعونه يا كلمة سكاااااااااااااااااااااات
********************************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم
— ‏‏يشعر بـ‏الغضب‏.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق