الأربعاء، 24 فبراير 2016

قصيدة بعنوان/ إن كنت ناسي/بقلم الشاعر الاديب سعيد عبد القادر السيد


حظى العاثر معايا يكابر
الأربعاء : 24/2/2016
الساعه : 8 صباحآ
سعيد عبد القادر السيد
شعر عاميه
إن كنت ناسي
إن كنت ناسي أفكرك
نجومه أنا بستنظرك
ترجع لي تاني و احضنك
أخدك في حضني و أقبلك
إن كنت ناسي أفكرك
أوعى تنساني يا حبيبي
يا قدري أنت و نصيبي
بعدك زاد ناري لهيبي
جدك حبيبك اتوحشك
إن كنت ناسي أفكرك
أول اغنيه كتبتها
ليك يا حبيبي قلتها
أنت يا نجم عشقتها
رقصت عليها كلها
و إن كنت ناسي أفكرك
نجومه حبك بقلبي
نجومه جوه كياني
نجومه روحي و عقلي
نجومه أنت الأماني
نجومه غالي عليا
نجومه ضي عنيا
نجومه أجمل هديه
نجومه من رب غالي
إن كنت ناسي أفكرك
بعدك يا نجم قاتلني
الصبر هجرني و سابني
بقيت فاضل لوحدي
افتكرك و قلبي يبكي
و إن كنت ناسي أفكرك
نجومه أنا بستنظرك
بقلبي
سعيد
ش / ش
الشرابيه / الشرقيه
القاهره / أبو حماد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق