الاثنين، 1 فبراير 2016

قصيدة بعنوان/المهم حبك عايش في قلبي/بقلم الشاعر جابر عبد القادر

?المهم حبك عايش في قلبي؟
?جابرعبدالقادر؟? بدور عليك؟
? فينك ياحبيب قلبي ؟
فينك يا اجمل روح في حياتي
فينك يا اجمل قلب في عمري كلة
فينك يا احلي نسمةوبسمة لية في الكون
فينك يا حبي وحياتي انا هنا مستنياك
وحشني كتير بقالك كتير لم ترد علية
ولا تكلمني اخبارك اية عاوزة اطمن
عليك انت كويس وبتاكل ومين بيساعدك
في نظافة ملابسك وبيتك حبيب قلبي لا اعرف
انام من غيرك ولا اكل غير لمة اطمن عليك
انت روحي وحبي انت كل شيئ في الدنيا انت
الحياة والروح حبيب قلبي انا بقولك لا تتاخر
علية علشان عندي خبر حلو عاوزة ابلغو ليك
علشان لا اعرف اكل ولا انام ولا اشوف حد غير
صورتك انا لم اعرف باني بحبك اوي كدة تعرف
باني كل يوم اجيب صورتك وانت معاية واكلمك
امي تقولي مالك كدة تجنني كنت بقولك يا حبيب قلبي
وروحي انت كل شيئ يا حبيبي وحين انادي علي احد
اقولة تعالي يا جابر وحشتني يا جابر علشان اسمك
موجود دايما في لساني وعقلي علشان اسمك محفور
في وجداني وقلبي ارجوك لا تغيب اكتر من كدة مليش
غيرك انت وانا محتاجك ومحتاجة حبك وحضنك تعالة
بسرعة حبيبي قلبي وروحي وعمري؟
?جابرعبدالقادر؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق