الأحد، 31 مايو 2020

قصيدة بعنوان/( انا )/بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع الانيق/Ahmed Amer

١١Ahmed Amer دقيقة
....... انا ........
انا انا انا
انا اللى بعت الحياه
ب غربتى يابا
ولا يوم نطقت الاه
فى محنتى يابا
وأنا اللى قلبي انجرح
واهو بعت وبدون ندم
تاه من قلوبنا الفرح
وحياتنا صبحت عدم
من أيدى أنا يابا
وساعات يأخذنا القدر
نبعد أوى ونغيب
فيه اللى باع او غدر
وصبرنا . قلنا نصيب
ف طريق صعيب يابا
ماعرفت طعم ألندم
دا انا والعدم قدر ى
فيه اللى ضاق أوشتم
ضاق م القلوب سطرى
واه م الوجع محبوس
موشوم على صدرى
فى نفسنا يابا
لا الدمع راضى يسيل
ولا قلبى يوم بيميل
و الهم لو بقليل
تلاقاه يهد الحيل
والقلب همه تقيل
من غلبنا يابا
ومنين نلاقى الهنا
ويا الجراح والعود
والعود نشف وانحنى
ولا عدش له مجهود
ووجعنا بيهدنا
طمع الجراد والدود
بان ضعفنا يابا
........... أحمد عامر ..............
ننوه ان ماينشر حق مسجل بالهيئات المنوطه بذلك 1101/2020 سم ب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق