الاثنين، 16 أبريل 2018

قصيدة بعنوان( مش فارقه معاه )بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع أحمد طلبه

مش فارقه معاه
الحكايه عشان بحبه
وهو كان مغرور ما شاف
كان فاكرني وقفت جمبه
ضعف مني كتير بخاف
كان فاكرني إني هفضل
عمري دا مستحملاه
بس انا مقدرتش اقبل
إني أتذل لرضاه
كنت منه قريبه
كنت فعلاً طيبه
وهي دي المشكله
اني كنت مصدقاه
غلطتي انا قولت انت
اللي انا فعلاً حباه
والحقيقه طلعت انت
اللي مش فارقه معاه
===============
أنت ليه خلتني فاكره
إني ليك كل الحياه
واني هبقي عايشه بكره
حلم يوم مستنياه
بعد دا تخليني أندم
لاء بجد حقيقي تسلم
النهارده قدرت أفهم
معني مش فارقه معاه
ليه بقي تخليني اشوفك
قلب أسود مش فهماه
تاني لو يقابلني طيفك
عمري ماهجري وراه
عمري تاني ليك ماهرجع
أنت واحد مش عايزاه
وادي كل الكون هيسمع
قلبك انت خلاص كرهاه
===============
كل مااجي لحظه افكر
فيك بحس بجرح نار
بس برجع لروحي واقدر
إني آكون قد القرار
اني اكون عايشه عادي
وتبقي بالنسبالي ماضي
عمر راح وياك عالفاضي
وليا حق الأختيار
ليا حق ابعد واسيبك
حق ليا في الحياه
قلبي قالي مش حبيبك
أوعي تجري خلاص وراه
================
أحمد طلبه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق