الثلاثاء، 27 فبراير 2018

قصيدة بعنوان(ليس اموت لكن شهدا )بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع جابر عبد القادر

«المهم حبك عايش في قلبي»
«بقلم جابرعبدالقادر»
«ليس اموت لكن شهداء»
==================================
اه يا اهل العروبه كل حكام العرب ليس عندهم شيئ غير الكلام وانتم شايفين الاطفال والامهات والشيوخ لم تعلمه بانكم يوم تكونوه بين ايد الله ويحسابكم علينا انتم ايه لم تعرفوه بانكم يأتي لكم ==================================
يوم يكون في حساب مازل عندكم في ضمير لكن لم احسابكم اليوم لكن اعرفوني كويس وانظروه لي علشان انا لا اتحمل قتل اطفال مثلي وامهاتي وشيوخ البلد انا طفل سوري لكن اليوم انتم
==================================
اتفرجوا علينا لكن غدا يكون يومكم علشان شايفين مين السبب لكن علشان جبناء لا عندكم
ضمير يوميا الضرب علينا من الاتجاء ليس تعرف مين لكن نحن ليس أموات لكن شهداء لا احد منكم
==================================
يتكلم عن الحريه علشان لم تعرفواايه الحريه انا
بكره اعرفكم معني الحريه انا اليوم اري اهلي لكن غدا تعرفوني خليكم علي الكراسي الذي يكون في يوم نار عليكم علشان لم احد يتحرك منكم
==================================
علشان بلده ليس كبيره علشان اهله ماتوه فيها شهداء والبعض خافوا علي انفسهم ومالهم ولكن اليوم اقول لكل العالم نعم ليس فيها غير الجبناء
الذي يطرب الاطفال والشيوخ والامهات لكن اقول
==================================
لكل البشر سوريا فيها رجال وفيهااطفال لكن ليس
مثل اطفال العالم علشان هم نار علي الاعداء والزعماء الجبناء في كل العالم اقوللهم اليوم يقفوا امامنا انتبهاء علشان نحن اطفال سوريا الاحرار?
==================================
«بقلم جابرعبدالقادر»
==================================

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق