السبت، 27 يناير 2018

قصيدة بعنوان( عنيدة )بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع وائل مسلم *

** عنيدة ** بقلم ** وائل مسلم **
شايف عنيك دايبين حنين
بس انت بتداري وتخبي فلما تكابرين
ولا تظهري الحب ودائما للمشاعر تخفين
دا انا في الهوي واقع لشوشتي وده من اول نظرة عين
بقيت من المغرمين
وكتبت فيك يا قمر كلمتين
وقلمي دايمابيكتب اشعار في الحلوين
بس عند حبيبي مش شايف صدي لكلامي والقلب حيران
طيب اعمل اية في جرح السنين
محتاج عطف علي قلبي المسكين
طلبت منك تغلقي صفحة الهجران
واتمني ان لا تقابلي عشقي واخلاصي بنكران
عايز اقول خلاص سماح باعترف اني في هواك غلطان
وعلشان كدة طلبت صك الغفران
لاني دايب في سحر العيون
وبجمال حبيبي انا مفتون
فلا تكوني عنيدة وتزيدي في حبي الشجون
اناديك يا قلبها اوعاك تكون نساي للحنين
لان قلبي مش نساي لكن فية انين
وفي حبك انا هيمان
فانقذي حبي من عالم النسيان
عايز افرح بقربك كفاية احزان
وان كان دة حكم الزمان
انا هعيش علي الماضي اللي كان
وكفاية اعيش علي الذكري وكفاية اني في بحر العشق غرقان
دة بحر الهوي غلاب وانا عايز مرسي لاني غريق في بحر العيون
ونفسي حبيبي يبطل يكون عنيد ويصفح ويمد الايد ومعاة اوصل لبر الامان
صحيح عنيها بحر ملوش شطئان
لكني هقاوم واوصل لحضن الدفا والحنان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق