الثلاثاء، 26 ديسمبر 2017

قصيدة بعنوان( وادي الدموع )بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع أحمد إبراهيم

أحمد إبراهيم النجار
قصيدة / وادي الدموع
*********************
للشاعر / احمد ابراهيم
********************
الف صرخه فوق ركام
اشلاء زمان وادي الدموع
والليل مكان حاضن ضلوع
واه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
يا ليل مكسي بسواد نازله الدموع
حاضنّه هنا وادي الدموع
وانا مش انا مابقتشي انا
واحد جريح ناشف خضار
فى الأنهيار
شجرة ومكسيه الجزوع
حزن الخريف
والليل مخيف
والحلم زيف
وادي الدموع وادي مخيف
راعب عيون قلبي انا
وفات من عمري سنييييييييييييييييييييييييين
مليووووووووون سنه مابقتشي انا
والله انا اشلاء غريب
بعلن وفاتى ع الملأ
ايوة انا واحد على بركان حريق
كل الطرق فيها الدموع
وادي الدموع بقى سكّتي
فيها بمووووووووووت
لما السكوت كان الحقيقه الممكنه
بصرخ انا بس الصراخ مالهشي صوت
والله بمووووووووووووت
غرقان فى وادي الدموع
بين الجزوع العريانين
كاسي الجبين كلمة الم
ماشي القلم بين السطور وبيرتجف
وادي الدموع رافض رجوع
احلام امل كان التمن قلبي الجريح
باكي بألم ليه الزمن مابقاش زمن
فيه الامانى ممكنه
بين الدروب كل البيبان متقفّله
مسجووووووووووووووووون انا
بين وادي ماليان بالدموع
بركان وثار حارق خضار
كل الدروب
وانا كنت عايش ع الامل
حابي يادوب بين البيبان
واه ياشوق الوعد خان
واه ياليل مكسي بخداع
واه يا جرح العمر ساكن ف الضلوع
وانا لسه ساكن جوة وادي الدموع
وانا لسه ساكن جوة وادي الدموع
***************************
بقلم الشاعر / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق