الجمعة، 28 يوليو 2017

قصيدة بعنوان// وانا بحـــــــلم//بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع احمدعامر

.............. وانا بحـــــــلم ................
ويتجدد دفى قلبى
ف يتعتــــــــــــم ضيا ليلى
وانا بحلم اكون انسان
ومتربع ضـــــــهور خيلى
وانا بحلم اكون طيفك
وانتى الدنيا والمعنى
وبيكى اشـــــــد من حيلى
وانا بحلم
وحلمى انى اكون زهرة
تشميـــــــــــها متى شئـتى
وأبقى الميه باديكى
بترويكى
بوقت سهيتى وشنـــــئتى
منا انسـان وله حلمه
قليل الـزاد من علمه
وانتى الميه بها احيا
وانادى اسقينى ماتسيلى
وانا بحلم
ولسه الحزن جوايا
مــــــــــــــــــــــرار طافح
ولسه بقلبى ضحكايا
تقهـــــــــقه بس مش نافع
لان هواكى نسانى
بأن انتى سبب غلبى
سبب كربى
وان انتى هـــــــدد حيلى
وانا بحلم ولا أعلم
بصـــــــــــــوت مسموع
ومره احس بكلامى
ومره احســــنى موجوع
ومــــــــره
الحلم بياخدنى لاحضانك
تضمينى وينتهى الموضوع
واحس فيكى تنهيده
كأنه صهيل لصوت خيلى
وانا مــــرمى على لجامك
واخــــاف لاتوة باحـلامك
وانا حلمى بانى بسيط
ومقـــــــدرش اكون مالك
لكنى لسه ف وجودك
اصول روحــــك وخيالك
وانا الماضى اذا نسيتى
وانا الحاضر اذا جيتى
وانا المجنون اذا غبتى
عشـيق نفسك عشيق ليلى
وانا بحلم
.................. احمدعامر ...................
ننوه ان ماينشر حق مسجل بالهيئات المنوطه بذلك 548710/2017

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق