السبت، 30 سبتمبر 2017

قصيدة بعنوان*(ده أنا أيوب )*بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر المبدع أحمد إبراهيم

أحمد إبراهيم النجار
قصيدة/ده أنا أيوب
**********
للشاعر /أحمد إبراهيم
***************
ده أنا أيوب وفاض الصبر
مش قادر
جبال احمال علي كتفي
وأقول حاضر
خريف في خريف
علي شط الألم مادد
شباك أشواك بتجرحني
وانا بصرخ ولا مالك
زمام أمري
في موج بحر الدموع سالك
واه يا مصير جبان غادر
واه يا خريف علي انقاض
ربيع فرحي خلاص هالك
وانا أيوب
علي جراح الساعات ساكت
ولا اتكلمت
ولا استسلمت
ولا فكرت اخون ليلك
وانا اللي صبرت
علي وعدك بكرباكك
علي جسدي واه اتألمت
وانا المذنب لأني بريئ
وواحد كان علي بابك
بيعشق فيكي ايامك
ده انا كرهك وانا كاره
سنين عمري مافات العمر مسروقه امانيه
وانا ف حبك ده انا الهالك
ده انا أيوب انا أيوب انا ايووووووووووووووووووووب وفاض الصبر مش قادر ومش قادر ومش قادر انا أيوب
***************
بقلم الشاعر /أحمد إبراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق