الجمعة، 28 أبريل 2017

قصيدة بعنوان//درويش //بقلم الكاتب الاديب الراقي/الشاعر / احمدابراهيم

احمد ابراهيم
الشاعر / احمدابراهيم
* * * * * * * * *
في قصيدة / درويش
***************
مجنوووووووون علي درب الوجع درويش واحد وماشي مع البشر وبعيش
فوق الدروب ماشي دايخ من التحشيش
يا نوع رديئ نوعك عقلي خلاص ده خفيف ملعون أبو نوعك ملعون أبوك يا خسيس سكران ولا داري لا كلامي مداري
مسطول من التحشيش
واللي سطلني يا ناس واحد من المجانين مجنون علي مجنون بينهم وبطوح
قطر الأمان روح
وطحونه م الأيام دى طحونه بدوخ
واه يا شلة غجر يا شله م الحرافيش
طب فين فتات العيش
عندي هبوط وبموت ومخي مش مظبوط
قالوا العمل معمول
في جزيرة علي جزعها
عملك هناك مربوط ساكنها جن مخيف
وشله م العفاريت فوق الجزيرة الشوك وبحرها مسجور فيها ضريح إبليس هههههههه و عقلي من التحشيش
بيقول كلام واضح بس الكلام طارح
صباااااااار بقالوا سنين
طعم الحنين ماسخ
ومسيخ هنا دجال
وف أيدوا جنه ونار بجمالوا يتعاجب
والجنه مش ليا انا ليا بس النار
اغرق في بركانها
اتغدي بحميمها اشرب ألم ومرار
طبع المسيخ غدار
شرب الحشيش جبار
دوخ انا عقلي مسطول بقول في كلام
يا صبيه فاض بيا
مش لاقي حنيه جسدي نحيف وضعيف
بشرب مرار في خريف
فصل الشتا قرب طب فين انا اهرب
احسن كمان أشرب كم الف طن حشيش وأفضل مع الدراويش أفضل وانا درويش
وم الحشيش اشرب وأعيش وانا سكران
* * * * * * * * * * * *
بقلم الشاعر / احمدابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق