الأحد، 30 أبريل 2017

قصيدة بعنوان//انا حبيبت حقيقي بجد //بقلم الكاتب الاديب الراقي/ الشاعر عاطف بيومى

انا حبيبت حقيقي بجد
ولا شوفت حبي حبه حد
انا يوم ما شوفته عشقت
ومن سحر عيونه دوبت
كل حاجه فيا اتغيرت
حتى أيامي اتلونت واتزينت
وحياتي ف الحب اتجننت
وساعات أيامي اتلخفنت
وكرهت النوم
عشان ببعد ساعات ف اليوم
من غير ما اسمع حنين الصوت
وضحكاته الرومانسية
وطيبة قلبه والحنية
ومن غيرهم باحس بالموت
ده هو اللى اداني الحياه
وسكن ف قلبي السعادة
ومحا من السهر الاهات
خدوها مني شهادة
كل العلاقات من صنع خاص
الا علاقتي انا يا سادة
انا حبي كله امل وإخلاص
وف حياتى كله عبادة
ده ظهوره ليا طوق نجاه
حماني من ألم الدنيا
بيني وبينو كتير مسافات
لكن روحه معايا وف ايدايا
واقدام العالم مش هخبي
حبي وعشقي ليه من جوه
ولا عمرى يوم استغني عنه
ولا هلمس ايد غير ايده هو
ده هو ال رجع نبض قلبي
وشفالى جرحي وكمان داويه
انا حبيبت حقيقي بجد
ولا شوفت حبي حبه حد

بقلم...
الشاعر عاطف بيومى محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق