الخميس، 23 فبراير 2017

قصيدة بعنوان/♥صوتك العذب♥بقلم الكاتب الشاعر الاديب الراقي/ عادل عبد المعز محمود ماضي(شاعر الجيل)

قصيدةصوتك العذب
صوتك العذب الرقيق كم اتمني الا يغيب عن اذناي
فله رنه تخفق القلب الحزين مثل الناي
من القلب وليس افتعال
صدقيني ياجنتاي
شوقتيني اشوف صورتك اللي اكيد مثل صوتك
ده لو تكرمتي عليا وتعطفتي
انتي اللي قلتي انت تاااامر
تسلملي عيونك وسحر جفونك ياقمر سهران ف ليلة كمال
متشكر يارب وبحبك يا دنيا
حققتلي اللي نفسي فيه ف أقل من ثانية
يارب خليها ليا واجعل ضحكتها عاليه
ويفرح قلبك ياغاليه
يا أميرة القلوب ويخلي ضحكتك دائماً عاليه
وعلشان قلبك مش ملكي
يابخت اللي مالك قلبك يتهنابه
اما انا ف معايا ربنا بقي
فأنا ف الأربعين وانتي صغار
انا الحب الصادق اللي بجد
اللي كلامه بيطلع م القلب
مايعرفش سن ولا زمان ولامكان
بس انا فين وانتي فين
ليت الزمان غير الزمان
ياللي عليك العين ثابتين
ولا بتروح شمال ولا يمين
ياريت يادنيا تدينا وماتشوقي قلوبنا وتعندينا
ومن اللي احنا فيه ارحمينا
تعالي بين زراعي عندي يا مركبي وشراعي عدي
ده انتي روحي وحته مني يا حضن دافئ دائماً واخدني
أيدي ف ايدك هانعدي وقلبي صافي ليكي هايدي
ولا موجه تعطل طريقنا ولا نسمه هواء تفرقنا
حضني لحضنك يتلاقوا ويكون ده هو التحدي
اه من الزمان ياريتني عرفتك من زمان
وماله بس نفرح مه ياما فرح واللي انجرح انجرح
واللي ياما نام ودمعته على خده من غدر الزمان
واللي نفسه ف حاجه طالها وانت يا قلبي حيران
حزين ف حرمان مش طايل حبيبه اللي كان نفسه فيها زمان
تعالى نعوض كل اللي راح واكون ليكي أمهر سباح
واصارع الموج واشيلك ع كتافي لبر الأمان ده انا حضني دافئ
كفايه جراح ده انتي بقيتي دنيتي وعمري ما هاسيبك تاني
تعالي معايا خلوتي تملي داري غناوي
ياللي بقيتي فاكهتي وحضن حنون لجرحي مداوي
حنيتك نادرة الوجود وصوتك الدافئ ماله حدود
ياما نفسي امسح الدمعه اللي جرحت أجمل خدود
واخدك ف احضاني ونعيش أجمل لحظه واكسر كل القيود
عارفه نفسي ف ايه يا أرق قلب
الوشوش تتقابل
أصل الوشوش غير الوشوش
في وجه حزين ووجه بشوش
الإنسان اللي بيحب انسان بيتمني له السعادة من كل قلبه
حتي ولو كان ده على حساب نفسه وسعادته
اتمني لك السعاده من كل قلبي يا احن قلب
سلام سلام سلام

الكلمات بقلمي الأديب والشاعر / عادل عبد المعز محمود ماضي(شاعر الجيل)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق