الأربعاء، 30 نوفمبر 2016

قصيدة بعنوان/?المهم حبك عايش في قلبي*(مفيش مستحيل في الحب)/بقلم الشاعر الاديب الراقي /جابر عبدالقادر

?المهم حبك عايش في قلبي
(جابرعبدالقادر
(مفيش مستحيل في الحب)
??حبيبي اية الحكاية دي حبي بيك بيزيد ولكن امته اقطع الحواجز دي لي كده
امته المس ايدك وقلبك امته اخدك بين ذراعي انت في بلد وانا في بلد
وقلبي وقلبك واحد حبيب روحي اليوم اشواق وغدا افراح وحبك معي في قلبي
هو عنوان السعادة حبيبي كل يوم ناتي هنا والحواجز دي لا تمنع حبي ليك عارف
لية علشان انت جو ضلوع قلبي وشرا يين روحي كل يوم اقول يارب قرب حبيب قلبي
اليها وتفتح الحواجز دي امام الاحباب ؟؟ حبيبتي انا لم اقدر علي بعدك من اليوم
اجيب اي شيئ واقطع الحواجز دي التي تفرق حبي وحبك انا اليوم اكون فداء قلبي
وحبي انا لا اقدر اعايش من غيرك وجسمي وعقلي وقلبي وروحي تنادي عليكي في كل
لحظة اتنفس فيها حبيبتي عارفه انتي اية عمري هو عمرك الغالي الذي افقد روحي
عليكي انا اليوم اتكلم مع الذي امر بعمل الحواجز وقلت لي تمنع حبيب روحي يكون
معايه وهي كل شيئ لي الحواجز دي لا تمنع حبي وحبك واقول كيف تمنع قلوب الاحباب كيف
تكون حبيبتي في مكان وانا في مكان واقولة لو ضربني با الرصاص لا تقدر تمنع حبي لو هيها
في مكان ابعد من كدة اليوم نتعهاد باني نقطع الحواجز دي ايدي في ايدك بحبك اوي اوي؟؟
?? جابر عبد القادر؟؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق